Методична скарбничка




Конкурсна програма
«Здоров'я-найцінніший скарб в житті людини»
Хід програми:
Ведучий.
Сьогодні, хлопчаки й дівчатка,
В нас буде здоров'я свято
Щоб рости і гартуватись,
І міцніти, як броня.
Треба, друзі , піклуватись
Про здоров'я нам щодня.
Представлення і вітання команд:
Перш ніж будемо змагатись ,командам потрібно представитись і привітатись.
1.     «Котигорошко».
Наш девіз: « Не боїмося ні спеки ,ні стужі. І тому ми завжди дужі»
2.     «Нехворіяко». Наш девіз : «Долаєм труднощі ми враз , тому здорові повсякчас».
Бліц-турнір
Чому потрібно мити руки перед їжою?
Для чого людині режим дня?
Що таке здоровий спосіб життя?                    
Чому потрібно обрізати нігті?
Що таке фізичний розвиток людини?
Які обов'язкові режимні моменти школяра?
Чому, коли чхаєш, потрібно користуватися носовичком?
Навіщо потрібні щеплення?
Що таке розумовий розвиток людини?
Які фактори природи впливають на здоров'я людини?
Змагання «Сильні, сміливі, спритні»
 «Влучне око». Влучити тенісними м'ячиками у відерце. Перемагає той, хто набере більше балів із 10 можливих.
Естафета з м 'ячем. Капітани команд по черзі кидають м'яч своїм товаришам. Спіймавши м'яч і віддавши його капітанові, гравці займають місце позаду команди. Виграє команда, в якій біля лінії швидше буде той, хто починав гру.
Спортивна вікторина
Який м'яч найважчий і найлегший? (Набивний і тенісний.)
Скільки гравців у футбольній команді? (11.)
Як часто проводяться Олімпійські ігри? (Раз на 4 роки.)
Скільки білих фігур у шахах? (16.)
Скільки гравців у баскетбольній команді? (5.)
Які ви знаєте фізичні якості? (Сила, витривалість, спритність, гнучкість.)
Яких ви знаєте видатних спортсменів?
Конкурс «Пригадай, відгадай, що корисне для здоров'я»
Жовте, кисле, на дереві висне. (Лимон.)

Росту я глибоко в землі,
Там зручно дуже жить мені.
Коли мене на тертці труть,
То завжди гіркі сльози ллють. (Хрін.)

Я — ягідка червона, На кущику росту.
При грипі я корисна — Хворобу прожену. (Малина.)
Як не віриш — перевір:
На мені 12 шкір.
Хто гризне — в сльозах покине.
Як я звуся? (Цибулина.)

Я — рідний братик цибулині.
Я ходжу в білій кожушині.
Мене вживають, коли грип. (Часник.)
Конкурс на краще знання прислів'їв і приказок про спорт і здоров'я.
Закінчи речення:
Держи голову в холоді, ноги в теплі — проживеш вік на землі.
Люди часто хворіють, бо глядітись не уміють.
Доки здоров'я служить, то чоловік не тужить.
Без уроків фізкультури не зміцнить мускулатури.
У здоровому тілі здоровий дух.
Здоров'я — всьому голова.
Бережи одяг, поки новий, а …. здоров'я — поки молодий.
Підбиття підсумків
Нагородження переможців.
Заключне слово

Ведучий.
Я сподіваюся, всі сьогодні зрозуміли, що здоров'я — найцінніший скарб. Тож запам'ятайте складники здорового способу життя:
Займайся фізкультурою і спортом.
Щодня виконуй фізичну зарядку.
Правильно харчуйся.
Якомога більше перебувай на свіжому повітрі.
Займайся посильною працею.
Стеж за чистотою свого тіла.
Дружи з водою.
Не пали і не вживай алкогольних напоїв.
Доброзичливо стався до інших людей.
















ВИХОВНИЙ ЗАХІД
«ДОВКІЛЛЯ – НЕПОВТОРНА КАЗКА»
Мета: розширити знання дітей про природу, уявлення про красу українського довкілля , розвивати вміння бачити красу рідного краю, оберігати і збагачувати природу , прищеплювати бажання берегти і захищати довкілля.
Хід заходу:
Ведуча:
Двадцяте століття минуло
І двадцять перше настало
Давно людина на планеті
Господарем стала.
Творили люди, будували
Літати в космос  навіть стали,
Навчились змінювать погоду!
І  майже … знищили природу!
Чого вартий Чорнобиль один?
Вимерло безліч тварин
 Важко стало на землі
Жити птахам, звірині.
Люди хворі теж страждають,
Ліки не допомагають!
Як же бути, що робити?
Як на світі далі жити?
 Сценка ”Розмовляє природа”
-А зараз пропоную вашій увазі переглянути  як розмовляє природа.
Сонечко
Встану, встану ранесенько.
Умиюся чистесенько.
Щоб проміння ясно світило,
Щоби землю зранку розвеселило.
Роса
Не вставай ще , сонечко, не вставай прошу.
Не скидай ще з квіточки вранішню росу.
Хай нап’ється пташечка з листочка раненько.
Хай вмиється комашечка велика і маленька.
Сонечко
Добре, добре не буду припікати,
Щоби тебе , росонько, тай не налякати.
Хлопчик
А що природа вміє розмовляти?
А що вона завжди так гомонить?
Я обіцяю, що буду оберігати,
Я обіцяю, що буду любить.
Ведуча:
Усе, що навкруги, усе зветься довкілля.
Це – небо, гори, ріки і моря.
Усе, що лиш творила сама –сама природа,
Усе це моя і твоя земля.
Перегляд відео – фільму
(Фіксіки «Про екологію»)
-Діти, а ви полюбляєте мультфільм про фіксиків?
- Дійсно, це дуже пізнавальний мультфільм, де маленькі чоловічки розповідають цікаві факти про все ,що знаходиться поряд з нами.
- І ось сьогодні вони завітали до нас з цікавою історією про те ,як ми, люди, шкодимо нашому навколишньому світу. Давайте переглянемо!
- Ну, що ви зрозуміли яку шкоди маленька людина може заподіяти нашому довкіллю? Тому ми повинні піклуватися про природу та шанувати те, що вона нам дає, та ні в якому разі не шкодити їй.
Фізкультхвилинка
А зараз пропоную відпочити , наші учні приготували для вас фізкультхвилинку, тому прошу встати вас біля парт і повторювати за ними рухи!
Встаньте , діти ,посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте ,два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
-         Відпочили? Добре. Ви полюбляєте відгадувати загадки? Ну, давайте спробуємо відгадати декілька загадок. Але перед тим, як відгадувати , мушу вам сказати ,що відгадки знаходяться ось на цих зображеннях, ваше завдання знайти потрібну відгадку і піднявши руку назвати нам її. Зрозуміло? Тоді почали!
Загадки
1.Хто однаково всіх любить,
   Всіх однаково голубить?
   Кожний скоса тільки гляне,
   А обняти не дістане.(Сонечко)
2.Синій кожух покрив увесь світ(Небо)
3.Один пастух багато овець пасе(Місяць і зорі)
4.Коли нема — чекають, а коли прийду — тікають.(Дощ)
5.Всіх годує, напуває, а про неї не всяк дбає.(Земля)
6.Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
(Яблуко)
7.У нашої бабусі
Сидить дід в кожусі,
Проти печі гріється,
Без води умиється.
(Кіт)

- Молодці! Добре ви впоралися з загадками.
- Хто з вас бачив веселку?
-А скільки кольорів вона має?
- Назвіть їх.(синій,зелений,жовтий,помаранчевий,фіолетовий,блакитний і червоний).
- Молодці. А зараз прослухайте від наших хлопчаків, як з'являється веселка на небі.
Ведуча:
-        Краплю дощика берем,
         Трішки сонця додаєм,
Світанкової роси,
Жменьку радості для всіх.
Подивись на небо -
Кольори ясні,
Сумувать не треба –
Просто посміхнись!
-         Слово лагідне скажи,
Теплий погляд залиши,
І добрішим стане світ
Й наша пісня задзвенить!
Подивись на небо -
Сонце золоте,
Сумувать не треба –
Все на краще йде!
Гра «Літає , плаває , бігає»
Мета: зобразити спосіб пересування об'єкта.
-         Зараз пограємо з вами в гру «Літає , плаває , бігає» , де я називатиму вам тваринку ,а ви повинні зобразити мені , спосіб пересування цієї тваринки. Наприклад : при слові «ведмідь» ви починаєте  наслідувати ходьбі як ведмідь , «сорока»  починаєте  махати руками і т.д.
-         Зрозуміли? Готові? Тоді почали!
Зайчик , ластівка , лисичка , лебідь ,курочка , синичка ,щука ,дельфін , лелека, кінгуру ,горобчик.
Хлопчик:
Моя земля чарівна, наче казка!
Тут є усе: степи, ліси, поля,
Моря,озера, сонечкова ласка…
Зелені гори – дорога земля.
Створення колажу
-         У кожного з вас є картинки з певними зображеннями ,  а ось тут ви бачите плакати з такими назвами : «Як ми піклуємося про природу» і «Як ми можемо нашкодити природі». Ваше завдання полягає в тому , щоб приклеяти свої зображення на той з плакатів , який ви вважаєте більш підходить до вашої картинки. Встаємо по черзі,
по два чоловіка, підходимо до плакатів і клеїмо до того, який відповідає вашій картинці. Готові? Почали!
Ведуча:
Людина – частина самої природи.
Людина – не зможе прожити одна.
І дуже буде тому важко,
Кого не полюбить вона.
Природа нам допомагає.
Вона усе на світі нам дає.
І кожен з нас її оберігати має.
Природа – це життя твоє.
Ведуча:
Давайте почистим криницю,
І буде прозора водиця.
Гніздо на стовпі зіб’ємо для лелеки,
Щоб мав повернутись куди він здалека.
Давайте посадимо сад яблуневий,
А в місті закладемо теж і вишневий.
На шляху посадимо пишну калину,
Щоб всі шанували мою Україну.
Ведуча:
-         На цьому ми завершуємо наший виховний захід. Я гадаю , що ви зрозуміли про всю важливість і велич нашого довкілля та в подальшому будете оберігати і піклуватися про природу так, як ви зобразили це на плакаті «Як ми піклуємося про природу» та ніколи не будете робити те ,що зображено на цьому плакаті «Як ми можемо нашкодити природі».
-         І на завершення прослухайте ось ще таку пісеньку , а за бажанням можете нам допомагати, кому відомі слова з неї.
Звучання пісні «Кап - кап» Наталії Май
1.Хмарка біла-біла в небі голубім
Раптом потемніла і почувся грім,
Дощик не барився, він співав пісні,
У вікно настукував мені.
Приспів:
Дощик капає зі стріхи, кап-кап-кап,
Я ступаю тихо-тихо, кап-кап-кап,
Сумно йти мені по суші, кап-кап-кап,
Я гуляю по калюжах, кап-кап-кап...
2.Крапельки сріблясті – дощику, привіт!
Умивають рясно цілий білий світ,
Всім навколо сумно, я одна сміюсь,
Я дощу ні краплі не боюсь.
Приспів:
Дощик капає зі стріхи, кап-кап-кап,
Я ступаю тихо-тихо, кап-кап-кап,
Сумно йти мені по суші, кап-кап-кап,
Я гуляю по калюжах, кап-кап-кап...


-         Дякуємо всім за увагу, на цьому ми завершуємо і за вашу увагу, активну участь наші дітки хочуть пригостити вас цим солодким печивом у вигляді тварин ,щоб ви пам'ятали ,що про природу треба піклуватися і шанувати її дари. Допобачення!
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий